About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

29 Mayıs 2016 Pazar

Bu bir davettir !


2010 Yılının Mart ayından bu yana blog yazıyorum. İlk başta " beni kimse takip etmez, yazdıklarımı okumaz , zaten bir emeklinin ilginç ne yönü olabilir ki ? " diyordum. Sonra teker teker ,üçer beşer izleyemeye gelenler oldu , derken bazılarıyla 40 yıllık ahbap oluverdik. Ne yazık ki ahbaplarımdan bazıları artık bloglarını güncellemiyor bile...

Bu gün hava pek güzeldi, kaç pazardır bir telaş bir koşuşturma içindeydik, " bu pazarı evde geçirelim ,biraz bahçeyi toparlayalım, çay keyfini telaşesiz uzatalım " dedik eşimle. Alışık olmadığım kadar bol zaman yarattım kendime - demek ki isteyince oluyormuş - "Çamaşırlar yarın da yıkanabilir, bu gün evi süpürmesem de olur " gibi...

Neyse bir blog gezintisi yapayım dedim ,bir de ne göreyim buralar örümcek bağlamış :( Yıllardır yazmayan dostlar var. Kim bilir şimdi neredeler ? Sesimi duyuyorlarsa bu bir davettir. Haydi dostlar bloglarımızı yeterince ihmal ettik, demli çay eşliğinde sohbete var mısınız?



 Ben yine bir şeyler örüyorum, 
Örmeyi dikiş dikmekten daha çok seviyorum,çünkü ne zaman nerede elişi yapacağım hiç belli olmuyor . Şimdi hem akşam çayımı içiyorum hem de örüyorum ,bir yandan da sizlerle sohbet ediyorum . Bahçeye dikiş makinesini ,dikiş kutusunu taşımak başlı başına iş...



İpim Nako Rekor , tığım Clover, 3mm. Diz battaniyesi boyutlarında örüyorum 350 zincir başladım.  

Bu modeli çoğunuz biliyordur ama örmek isteyenler için aşağıdaki bağlantıya tıklamak yeterli ...Ben hem örüp hem fotoğraflayamadığım için (!) size biraz hazıra kaçıp marifetli bir hanımın anlatımını önereyim.

Örmek isteyenlere şimdiden kolaylıklar dilerim.
İyi pazarlar !

buraya
http://www.dreamalittlebigger.com/post/dotted-doubles-crochet-tutorial.html#comments

73 yorum:

  1. Öğretmenim canım benim! Blogger'a giriş sebebim sizdiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı bir işe vesile olmuşum desene :)
      Gülümseten yazılarınla ve güzel yüreğinle iyi ki varsın !

      Sil
  2. Renkleri de çok hoş, elinize sağlık
    Berrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Berrin Hanım ! Ne güzel davetimi geri çevirmediniz 💖

      Sil
    2. Seviyorum sizi,dinlendiriyorsunuz beni

      Sil
  3. Sizi seviyor ve yazılarınızı beğeniyle takip ediyorum

    YanıtlaSil
  4. yaşasın bloglarımız. ben sık olmasada buralardayim, ama bahsettiğin gibi biraz tozlandı buralar, şöyle bir tozunu alıp kaldığımız yerden devam edelim,
    kucak dolusu sevgiler nilgün'cüm:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun varsın Nagehancığım,ara sıra da olsa uğra , boş bırakma buraları .
      benden de kucak dolusu sevgiler ♥

      Sil
  5. instagram geldi bunlar oldu, ben de aynı şeyleri düşünüyorum. ne
    olur hiç bırakma yazmayı colette, hatta daha sık yaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnstagramdan genel bir soğuma var sanki. Bence samimiyetsiz oluşundan kaynaklanıyor.
      Buralardayım yine ,teşekkürler :)

      Sil
  6. ahh Nilgün ablam...merak ettim seni...mail atmıştım ama cevap alamayınca telaşlandım...sonra öğrendim çok şükür ki iyimişsin...blog konusunda çok çok haklısın,instagrama yenildik biz...ama sıçrarız inşallah sayende💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel mailini sen söyleyince gördüm . Bu ara biraz uzaklaşmak iyi geldi gelecek bana ...
      Hatta bir arkadaşımla senin bloğunda gezindik ,hani şu arkadaşının mutfağını boyadığın yayın var ya işte onu okuduk. Nereden bilebilirdim belki aynı anda sen de beni düşünüyormuşsun :)
      İyiyim merak etme!
      sevgiyle kal !

      Sil
  7. Elinize ruhunuza sağlık sevdiğimiz işleri yapalım mutlu olalım biz sevdiklerimizi her yerde takip ederiz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz bloggerler burayı hiçbir yere değişmeyiz öyle değil mi Ayşen hanımcığım?
      Beklerim her zaman ,ben de keyifle takip ediyorum sizi...

      Sil
  8. Canım ablam benim, koştum geldim:)

    YanıtlaSil
  9. nilgüncüm,
    bazı teknolojik eksiklerim olsa da bloğumu bırakmam,
    eskisi gibi zaman ayıramama nedenlerim var.şimdi anlatsam herkesde olanlardan işte:))
    seni zevkle okuyorum,hayranlıkla takip ediyorum,tığ işinden anlamasam da seviyorum.
    hep burada ol,sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havvacığım umarım hayatında her şey yolundadır. zaman zaman insan daralıyor işte ...
      Boş ver tığ işini falan,tığ işi bahane sohbetlerimiz şahane ♥
      Öpüyorum!

      Sil
  10. ''blogda dostluk var, haydi herkes bloglarına'' çok mutluyum çok . davete gelmezmiyim hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanki sözleşmişiz gibi Emel de aynı şeyi yazmış . Ne güzel yavaş yavaş dönüyoruz yuvamıza ♥

      Sil
  11. Bahar ve yaz renkleri misali uyumu çok hoş olmuş iyi günlerde kullanın battaniyenizi güzel bahçenizde nice keyif çaylarınız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim,güzel dilekleriniz ve beğenileriniz için. Çay bahane aslında burada olmak çok güzel...
      Sevgiler ♥

      Sil
  12. Ben de hemen çayımla ve kitabımla geldim bahçenize 🙋🏻📖☕️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz ! Çaysız, kitapsız , örgüsüz bir de kedisiz olmaz :)))

      Sil
  13. Ben de geldim çayımla ve kitabımla sohbete 📖☕️🙋🏻 serenitykitapkurdu

    YanıtlaSil
  14. Yaşasın Nilgün Abla, yazılarınızı özlemiştim :)

    YanıtlaSil
  15. Turuncu ve yeşilin uyumuna oldum olası bayılırım :)
    Özlemişim tatlı tatlı anlatımlarını ve bahçe sohbetlerini ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski günlerdeki gibi... Aslında çok da eski değil ama ne çabuk tükendi her şey değil mi ?

      Sil
  16. Ben de uzun bir ara verenlerdenim Nilgün Hanım, ama hep dönmek istediğim yer oldu blogum ve dostlarım :)

    Sizi zevkle izliyordum, buna devam etmeye çalışacağım.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler . Ara verdik dinlendik ve şimdi paylaşma zamanı,sohbet etme zamanı ...

      Sil
  17. Bloğunuzun ilk yazısından beri tüm yazılarınızı keyifle okudum senelerdir, fotoğraflarınıza ayrı kelimelerinize ayrı bayıldım.
    Ne zaman içim sıkılsa keyfim kaçsa, koşup bloğunuza geldim neşelendim.
    Bloğunuzu hiç bırakmayın Nilgün Abla, hep yazın, kapınız hep açık olsun..
    Nasıl mutlu oldum yeni yazınızı görünce anlatamam, günlerdir merak ediyordum zaten sizi, iyi olmanıza çok sevindim. Ve tabii artık daha sık yazacağınızı bilmek daha çok sevindirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim tatlı Zeynep'im . Sen de yaz ama ,boş bırakma buraları olur mu ?

      Sil
  18. Ben gayet hevesle yazıyorum, Berlin'e gittim geçen hafta, anlar ve anılar blogumda:) Sevgiler Nilgün.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Berlin'e gitmek kısmet olmadı. Bakıyorum şimdi...
      Benden de sevgiler çokça ♥

      Sil
  19. Nasıl meraklandım seni göremeyince instagramda anlatamam.Hatta eşime bile söyledim.Telefonunu nasıl bulsam tığ işi dersler verdiğin yeri mi arasam verirler mi telefonu derken mail attım.Cevap gelmeyince eski adresi herhalde dedim ama buraya yorum yazmak niye aklıma gelmedi şaşırdım şimdi bak.Valla ben de blogumu çok özledim.Eskiden ne güzel hevesle fotoğraflar çekerdik,yazardık.Kaç gündür bloga yazayım diyordum ben de.Kafamda iç sesim blog yazıyor kendi kendine :)Senin paylaşımından hareketle ben de bloguma geri döneceğim ablacığım.Seni çok özlemiştim burda okuyunca çok mutlu oldum.Çocuklarının hepsini ıslak burnundan öperim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ebrucuğum ben de bunu diyordum ,bak biz aile gibi olduk. Birkaç gün sesimiz çıkmasa merak ediyoruz. Yine paylaşalım,paylaştıkça çoğalalım. Hayat pek acımasız biz küçük mutluluklarla ruhumuzu arındıralım .
      Sevgilerimle ♥

      Sil
  20. Baktıkça bakasım, el emeklerini sarılasım var:) sen hiç uzaklaşma buralardan nolur!
    Keyfiniz, huzurunuz bol olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enim de sana çok çok sarılıp öpesim var. Sen de bırakma buraları hatta o son yayın için buradan da kocaman bir teşekkür edeyim sana. Hala okumayanvarsa bi koşu okusunlar hem ...

      Sil
  21. Nilgün öğretmenim hoşgeldiniz :) İnşallah sık sık yazar, yaseminlerden, ev ahalisinden haber getirirsiniz :)
    Sevgiler, selamlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Esen yaseminler de ben de hatta ev ahalisi de seni çok özledik . Hiç bırakma buraları.
      Sevgiler !

      Sil
  22. Ne güzel bir davet ne güzel bir bahçe ve ne güzel çay. Ben eskilerden değilim ama dostlukları ve yarenliği çok severim. koştum geldim."dildennagmeler.blogspot.com"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En az eski bir dostun gelişi kadar sevindim . Demek ki buralar sahipsiz kalmamış !
      Hoş geldiniz sefalar getirdiniz !

      Sil
  23. Ne güzel anlatmışsın Nilgün Abla.Senin enerjin,bahçenin huzuru,yaptıklarının güzelliği,kuyruklugiller hepsi insana neşe katıyor inan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Bahar'ım her zaman güzel yüreğin ve tatlı dilinle beni motive ettin. Teşekkür ederim , iyi ki varsın !

      Sil
  24. Nilgun ablacim bloglarimiz gibi yok kesinlikle katiliyorum sana buralar bambaska. Ben snirim zaten yazmayi birakamayanlardanim o yuzden her zaman seninle sohbet edelim biz. Seninle sohbet hep buyuk keyif :) Opuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakın bırakma yazmayı Gülçinciğim , zevkle okuyorum ben sıcacık yazılarını .

      Sil
  25. ben de 2010'da başladım. eylül ayında.. öyle özlüyorum ilk yazdığım yılları. pek çok arkadaşımız yazmaz oldu bir çoğu da farklı sosyal ağlara göçtü..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Hanımcığım ben dönerler diyorum , zira burası çok içten ve paylaşımcı ...

      Sil
  26. Güzel kalplim ne güzel düşünmüşsün ben de geçen gün listeye bir baktım maalesef kimi kapanmış kimi 3-4 yıl olmuş bırakalı .
    Ellerine sağlık , battaniyelerin çok güzel oluyor örneğin de biraz oyalayıcı bir örnek maaşallah hakkından geliyorsun:)
    sevgiler sana ve tüm kızlarımıza:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice ne yapsak ne etsek de galiba o eski coşkuyu bulamayacağız . Olduğu kadar olabildiği kadar toparlanalım biz yine .
      Öpüyorum !

      Sil
    2. Nilgüncüm aslın da oldukça güzel blog etkinlikleri yapıyor gençler baya bir hareketlenme oldu herkes haftanın blogu ya da blogları şeklin de tanıtımlar yapıyoruz ve yeni dostlarla tanışıyoruz ah bir de son yılların modası hırsızlıklar olmasa :( güzel sözlerin için desteğin için teşekkürler canım.

      Sil
  27. sohbete varım :))
    harika bir yazı fotolar
    sevgiler size

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de varım Mavianne , tatlı tatlı konuşalım birbirimize yarenlik edelim .

      Sil
  28. Sabrım yetse, ben de başlayacağım bir tane ama, başladım mı bitmiyor, bitmedikçe sıkıntı yapıyor ben de..Daha diz battaniyesinden, bebek battaniyesinden öteye geçemedim..Darısı başıma..Hoş geldin bir de tekrar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifciğim eski sabır bende de yok , yaptıklarım ya diz battaniyesi ya da bebek battaniyesi . Maksat elim boş kalmasın , vaktim değerlensin .
      Hoş buldum , ne güzel; dönüşümü bekleyen çok dostum varmış meğer :)

      Sil
  29. Nilgün hanımcığım....blogu görünce çok sevindim.Mutlu oldum. güzel yazılarınızı özledim.kabul ederseniz bende varım.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Emel Hanımcığım bu aralar pek çok sebepten dolayı hiçbir işe yetişemiyorum ama burayı o kadar çok özlemişim ki ne yaptım ettim araya iki yazı sokuverdim.
      Sizi kabul etmek ne kelime, başımın tacısınız!
      Benden de çokça sevgiler 💞

      Sil
  30. Nilgün ablacığımmm , şimdi instagram a baktım ama sizi göremedim bırakıp gitmişsiniz azcık öksüz kaldı :( Ama size katılmamam mümkün değil maalesef ki instagramın samimiyetsizliği gerçekten had safhada ...Neyse arada ses veririm ben size burdan paylaşımlarınızı dört gözle bekliyorum 😘 Instagram : ssedablt

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sedacığım instagramda paylaşım yapmanın hiç tadı yok ve bence de orası Yalan Dünya. Sağolsunlar arkadaşlar merak etmişler , çokça mesaj atmışlar ben de sizlere bakıp çıkabilmek için açtım tekrar yoksa eski coşkum yok !
      Burası benim asıl evim, her zaman beklerim.
      Seni de sarı kafamı da çok çok öpüyorum, sevgiler 💞

      Sil
  31. ahhh Nilgün'cüğüm,çok şey değişti son yıllarda....o eski coşku yeniden yakalanabilir mi acaba? bilmiyorum....sevgiler..................

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili arkadaşım Cepayna'm çok şey değişti biliyorum ama eski paylaşımlarımızı sohbetimizi çok çok özlüyorum. Biz iyi düşünelim bakalım belki bir şeyler değişir .
      Ne dersin var mısın ?
      Öpüyorum !

      Sil
  32. Umarım davete icabet eden çok olur. Aynı duyguları hissedip ''neredesiniz?'' diye seslendiğim olmuştur. Bahçe güncenize gelince; paylaşmanız ne iyi olmuş. Evet, hepimizin bitmeyen işleri var ama o işler biraz bekleyedursun. Bu güzellikleri yaşamak lazım. Gözlerim minik patilileri aradı. Sizlerle tanışalı onları da ayrı sevdim. Keyfiniz bol, huzurunuz daim olsun. Söylemeden geçmek olmaz, el işleriniz harika..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili komşucuğum yorumlara bakıp umutlandım ben ama hadi bakalım hayırlısı :)
      Kızlar bu ara evin serin köşelerine dağılıp gün boyu kestirmekle meşgul olduklarından Tagaddi hanımefendi hariç poz vermeye yanaşmadılar , en kısa sürede açığı kapatacaklardır eminim.
      Sevgiler bizden size 💖

      Sil
  33. " İyi düşünelim, iyi olsun " o kadar anlamlı bir o kadar güzel bir ifade. Her yazını, her adresinde okuyorum. Tembellik yapıyor, yorum bırakmıyorum bazen. Güzel arkadaşım eline sağlık , çok güzel 😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şükran Hanımcığım ben biliyorum ki kalplerimiz bir bizim, yorum bahane oralarda bir dostun varlığını bilmek şahane!

      Sil
  34. Blog nedense zor geliyor bana, bu aralar yani. Ama sizin içimi açan güzel sayfanızı okuyacağım her zaman. Kocaman sevgiler. 💐❤️💐❤️💐❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl istersen , ne zaman istersen arkadaşım ... Bilesin ki kalplerimiz bir bizim 💖

      Sil
  35. Ahu (lavantabahcesi.com) "Bu bir davettir !" kaydınıza yeni bir yorum yaptı:

    Ellerine sağlık Nilgün ablacığım :) Biliyorsun ben bu ara bloğu güncel tutmaya çalışıyorum, eski günlerdeki gibi olabilir mi bu topluluk bilmiyorum ama blogger olmanın blogda yazmanın tadı çok başka, inşallah haftada minimum bir post ile yayın akışına devam ederiz :) Çok öperim

    YanıtlaSil
  36. Merhaba,
    Bloglarımıza zaman ayıramadığımız doğru. Ben instagram vs. kullanmasam da sık sık giremez oldum. Ama bugün vakit ayırıp bloguma girme isteğim dolayısıyla davetinizin cevabı olsa gerek. Sayfalarınızda gezinirken içim açıldı. Ellerinize sağlık. Ben de evde iplik, kumaş iğne olsun kendimi kaybediyorum. Birşeyler
    ortaya çıkınca ne mutlu oluyor insan. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Tutku, davetimi geri çevirmediğin için de çok teşekkür ederim.
      Sevgiler ♥

      Sil
  37. Nilgün abla yazını yeni okuyabildim, ne kadar haklısın ve ne kadar güzel bir çağrı yapmışsın. Ben de bloğumu ilk açtığım yılı hatırladım, sonra da ne kadar çok ihmal ettiğimi... Bundan sonra sık sık yazalım bırakmayalım blogları. İyi ki de yaptın bu çağrıyı, sen yaz ben hep kapını tıklatırım :)
    Kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil